بلوک هبلکس

ساخت وبلاگ
اجرای بلوک هبلکس

تخلیه بلوک هبلکس با وسایل مناسب نظیر لیفتراک انجام گردد.در صورت جدا شدن پالت ها از یکدیگر، احتمال آسیب دیدن گوشه ها وجود دارد. بلوک ها روی یک سطح صاف و بالاتر از زمین تخلیه و نگهداری شوند. در صورت تخلیه روی سقف، در سطح نزدیک ستون و دیوار ها توزیع گردد.

در صورت وجود پوشش بر روی پالت، یک روز قبل از مصرف بلوک هبلکس، پوشش برداشته شود تا تبادل رطوبتی و حرارتی با محیط اجرا انجام گردد. در پایان روز کاری، روی سطح بلوک های باقی مانده با نایلون پوشانده شود. کیسه های ملات باید بر روی کف خشک با حداقل فاصله 10 سانتیمتر از زمین قرار گیرند و در معرض بارندگی قرار نداشته باشند و حداکثرتعداد 8 عدد کیسه را می توان روی هم قرار داد.

نوع چسب بلوک هبلکس یا ACC و یا همان ملات مربوطه می بایست خواسته های استاندارد ملی ایران به شماره 706 را تامین نماید چسب فوق بر اساس دستورالعمل مندرج بر روی پاکت، در داخل طرف پلاستیکی مناسبی مانند سطل ریخته شده و با آب تمیز (شرب) مخلوط میگردد. توصیه میشود جهت اختلاط از روش مکانیزه استفاده شود و اختلاط تا زمان حذف هوا ادامه یابد. لذا جهت این امر می توان از همزن  مربوطه که بر روی دریل بسته میشود استفاده نمود و عمل اختلاط را با سرعت کم تا رسیدن به نتیجه مطلوب انجام داد. قابل ذکر است عمر کارایی ملات ها مشخص و عموما بین 4 تا 5 ساعت می باشد. بدین ترتیب در ساخت ملات می بایست دقت شود  تا ملات اضافی ساخته نشود که در این حالت نمی توان پس از سفت شدن به آن آب اضافه و مجددا استفاده نمود.

رج اول با کنترل دقیق تراز و در یک راستا اجرا گردد.ابتدا امتداد های اصلی سپس تقاطع ها کار شود.

در زیر کار(محل چیدن بلوک هبلکس دیوار)، با استفاده از ملات ماسه سیمان سطح صاف و تراز به ضخامت 1 تا 2/5 سانتیمتر، ایجاد گردد.دیوارهای همکف(در فاصله کمتر از 30 سانتی متر از سطح خاک) قبل از اجرای ملات یک لایه عایق رطوبتی اجرا شود.پس از نصب هر بلوک هبلکس سطح آن با برس تمیز شود و سپس عمودی چسب بلوک زده می شود.حداقل ضخامت چسب 2 میلی متر و حداکثر 3 میلی متر هست.برای اجرای چسب از ماله یا کاردک دندانه دار استفاده شود.بعد از نصب هر بلوک تراز بودن آن حتما چک شود. اصلاح کردن با ضربات آهسته چکش لاستیکی حداکثر در مدت زمان  دقیقه امکان پذیر است.برای جلوگیری از اثرات میان قابی در هنگام وقوع زلزله و اثرات انبساط و انقباض، دیوارها با فاصله حداقل یک سانتیمتر از ستون ها،  تیرها و دیوارهای بتنی اجرا شده و با تسمه های فلزی انعطاف پذیربه فاصله حداکثر سه بلوک هبلکس (عمودی و افقی)، به سازه متصل شوند.برای این منظوراز نوارهای فلزی سوراخ دار در محل اتصال دیوارهای فرعی، درزها و اتصال به ستون استفاده شود فاصله و  تعداد شاخک های اتصال با توجه به ارتفاع سازه و نظرطراح کنترل گردد.برای پر کردن فاصله ها می توان از مصالح انعظاف پذیر مثل پلی یورتان،  پلاستوفوم یا گچ کشته استفاده نمود.

در زمان اجرا، سطح بلوک ها باید مرطوب باشد.برای اجرای بلوک های بعدی باید سطوح عمودی و افقی با ماله دندانه دار چسب زده و قبل از چسب زدن سطح بلوک هبلکس با برس تمیز شود.

در هنگام نصب بلوک ابتدا لبه، دوراز اتصال بلوک گذاشته و سپس قسمت اتصال در محل خود قرارگیرد.از لغزاندن بلوک هبلکس خودداری و ملات های اضافی با کاردک تمیز شود. کاردک به صورت 45 درجه نسبت به بلوک هبلکس قرار گیرد و حرکت به  گونه ای باشد که لبه تیز به سمت درز نباشد.

هم پوشانی بلوک ها باید حداقل 15 سانتیمتر (حداقل فاصله درز قائم 15 سانتیمتراست) و برای هر رج باید ثابت باشد. در تقاطع زاویه دار دیوارها، سطح فارسی بر دو وجه خارجی قرار گیرد و به عبارت دیگر درز قائم روی هم قرارنگیرد.

برای اجرای شاقولی دیوارها، تراز و امتداد هر بلوک هبلکس پس از نصب کنترل شود.دیوار فرعی با ضخامت کمتر از دیوار اصلی با فاصله اجرایی حدود 1 سانتیمتر و با استفاده از نوارهای فولادی با فاصله یک متر، به دیوار اصلی متصل می شوند.اتصال دیوارهای فرعی T یا L شکل که هم ضخامت باشند، به صورت لاریز اجرا شوند.

در صورتی که ارتفاع دیوار از 3/5 متر بیشتر باشد باید از کلاف افقی به اسکلت ساختمان استفاده نمود.در صورتی که طول دیوار از 6 متر و یا 40 برابر ضخامت دیوار، بیشتر باشد باید از پشت بند یا کلاف قائم متصل به اسکلت ساختمان استفاده شود.لبه قائم و افقی تیغه ها نباید آزاد باشد.

برشکاری بلوک هبلکس با اره دستی، اره نواری و لوازم تجاری به ابعاد و شکل دلخواه قابل انجام است. در صورتی که برش با لوازم برقی، از ماسک و لوازم ایمنی استفاده شود.

سوراخ کاری با دستگاه برش دوار انجام شود.قطر سوراخ از یک سوم عمق بلوک هبلکس بیشتر نشود.قطر سوراخ از یک سوم عمق بلوک بیشتر نشود.اطراف سوراخ بزرگتر باید با توری فلزی تقویت گردد.

در صورتی که عمق شیار از یک سوم عمق بلوک بیشتر باشد، باید هر دو رج با دو میلگرد هشت دو سر گونیا تقویت انجام گردد.

برای مسیرهای تاسیسات می توان شیار عمودی و سوراخ کاری در دیوارها اجرا نمود.بعد از اجرای تاسیسات، مسیرها و شوراخ های اضافی با چسب ملات بلوک هبلکس پر شود.

برای ترمیم پریدگی ها و لکه گیری میتوان از چسب ملات بلوک استفاده نمود.قبل از اجرا سطح با برس تمیز شود.

لکه گیری با استفاده از کاردک انجام میشود.سپس سطح با یک سوهان ریز یا سمباده صاف و آماده رنگ آمیزی می شود.

نصب درب و پنجره مستقیما بر روی بلوک هبلکس یا ACC انجام میگیرد و بهتر است برای قرارگیری چهارچوب های فلزی از ملات ماسه سیمان استفاده شود.

نازک کاریبا توجه به سطح صاف می توان دیوار را با اجرای کاغذ دیواری، لایه نازک گچ، پلاستر سیمان، سرامیک، پوشش های طرحدار آکریلیک یا ملات آماده پوشش داد.قبل از نازک کاری و نماسازی غیر خشک، سطح بلوک ها به طور کامل تمیز و سپس مرطوب گردد.

در محل ناپیوستگی دیوارها (گوشه ها، کنار بازشوها و ...)می توان از مش های فایبر گلاس استفاده کرد.حداقل زمان عمل آوری پلاستر و سطوحی که با ملات ماسه سیمان اجرا شده اند 3 روز است که سطح دیوار باید مرطوب نگه داشته شود. در محل اتصال مصالح در نما(مانند اتصال بلوک هبلکس یا ACC با دیوار برشی بتن آرمه یا سکلت بتنی و فلزی)، از رابیتس

(با جهت تسمه افقی)استفاده شود. در ساختمان های صنعتی و پارکینگ ها می توان بلوک هبلکس یا ACC را به طور مستقیم با رنگ آکریلیک رنگ آمیزی نمود.

 برچسب ها:

بلوک هبلکس...
ما را در سایت بلوک هبلکس دنبال می کنید

برچسب : بلوک هبلکس,بلوک هبلکس اردکان,اجرای بلوک هبلکس, نویسنده : محمدی بازدید : 111 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 18:56

قیمت بلوک هبلکس

 

قیمت بلوک هبلکس به عوامل مختلفی مانند مواد تشکیل دهنده آن از جمله پودر آلومینیوم،پودرمنیزیم، آهک میکرونیزه، سیمان سفید و  سیلیس بستگی دارد.

همانطور که میدانیم خرید بلوک هبلکس مزایای قابلیت استفاده مجدد، سمی نبودن، قابلیت بازیافت مجدد را به همراه دارد و با توجه به مزایای گفته شده قیمت مناسبی دارد،قیمت بلوک این بلوک ها طبق متر مکعب تعیین میشود به طور معمول بلوک هبلکس برای دیوارهای داخلی 15 و دیوارهای خارجی 20 سانتی متر برش داده میشود.

ظاهرا قیمت بلوک هبلکس از دیگر مصالح مشابه ساختمانی بالاتر است ولی با توجه به حدف شدن هزینه هایی مانند عایق کاری و هزینه کارگری وسرعت بالای انجام کارو ...هبلکس از مزایای خیلی بیشترو هزینه کمتری برخوردار است.

علت سرعت بالاتر اجرای بلوک هبلکس نسبت به سایرمصالح مشابه، وزن پایین آن می باشد، زمانی که سرعت انجام پروژه بالاتر برود در نتیجه پروژه زودتر به پایان میرسد و همین امر باعث میشود که در کمتر شدن هزینه ها نقش به سزایی داشته باشد.

از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت بلوک هبلکس میزان چسب مصرفی و نوع چسب آن است، متریال استفاده شده برای تولید هبلکس و چسب باعث تغییر در قیمت آن میشود.

قیمت هبلکس استاندارد از بلوکی که درترکیب آن از آهک استفاده میشود بیشتر است ولی توصیه میشود برای داشتن یک سازه استاندارد بهتر است از هبلکس استاندارد مانند بلوک هبلکس اردکان یزد استفاده شود.

در کل قیمت بلوک هبلکس با توجه به ابعاد آن و عوامل مختلف دیگر مانند کیفیت، نحوه حمل آن که با دو روش دستی و پالتی است و.. تعیین میشود، البته استفاده از روش پالتی مطمئن ترو بهتر است و از آسیب دیدن به بلوک ها جلوگیری میکند.

تصویر

برای خرید بلوک هبلکس باید به نکات مهمی مانند کارخانه تولید کننده دقت داشت که با روش درست و فشار بالا تولید و اتوکلاو شده باشد، شرکت شیشه و بلور ارکان یزد بلوکهای هبلکس را با روش استاندارد تولید می کند، هنگام خرید به ترک و پراکندگی رنگ بلوک  توجه کنید. هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که هر پالت ازبلوک 15 سانتی متری شامل 80 عدد بلوک هبلکس میشود و با توجه با آن یک پالت بلوک برای 12 متر مربع دیوار کافی است، قیمت بلوک هبلکس طبق مترمکعب محاسبه میشود. فروش هبلکس در ابعاد و اندازه مختلفی صورت میگیرد، قالب ها اکثرا ابعاد یکسانی دارند ومیتوان طبق درخواست مشتری در ابعاد دلخواه تولید کرد.

تصویر

نحوه اجرا کردن اولین ردیف دیوار با بلوک هبلکس نحوه چیدن اولین رج دیوار از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است زیر در واقع اساس و پایه کل دیواراست، برای چیدن رج اول بهتر است که از ماسه و سیمان به عنوان ملات استفاده شود و بعد از چیدن رج اول با بلوک هبلکس تا 48 ساعت صبر کنیم که بلوک  ها بخوبی خشک شوند.

دیواری چینی با بلوک هبلکس حتما نیازمند نیروی متخصص نیست زیرا اجرای آن ساده و قابل یاد گیری است اصول کلی چیدن دیوار با هبلکس عدم امتداد درز عمومی بلوک ها در دو ردیف متوالی به روی هم، هشتی گیر کردن دیوارها و به صورت شاقولی اجرا کردن دیوارها است. از ویژگی های مثبت دیگر بلوک هبلکس امکان اجرای تاسیسات در داخل بلوک می باشد که همین امر مراحل اجرا را بسیار ساده و آسانتر میکند.

به هنگام استفاده از بلوک هبلکس اگر اصول لازم و فنی دیوار چینی به درستی رعایت شود دیگر نیازی به آستر گچ و خاک نمی باشد و اندود کردن گچ و خاک به راحتی روی بلوک های هبلکس انجام میشود.

بلوک هبلکس...
ما را در سایت بلوک هبلکس دنبال می کنید

برچسب : بلوک هبلکس,بلوک هبلکس,بلوک هبلکس اردکان,قیمت بلوک هبلکس, نویسنده : محمدی بازدید : 104 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 18:41

ابزارهای بلوک هبلکس

همیشه برای شروع و پیش بردن هر هدفی نیازمند یک سری ابزار متناسب با کار هستیم، چیدن دیوارها با بلوک هبلکس مستثنی از این قضیه نیست .

شرکت سبک ساران سبز، نمایندگی مستقیم شیشه و بلور اردکان یزد ابزارهای بلوک هبلکس را با مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا به مشتریان عزیز ارائه میدهد.

چسب بلوک هبلکس و ابزارمناسب این چسب ها در دو نوع طوسی و سفید رنگ میباشد که معمولا در بسته بندی های 25 کیلویی موجود میباشد.

چسب بلوک هبلکس به صورت پودر است که هر بسته را با 7 الی 8 لیتر آب مخلوط میکنیم و صبر میکنیم تا بخوبی واکنش دهد، چسب باید از کارایی مناسبی برخوردار باشد یعنی نه زیادی سفت  و نه خیلی رقیق باشد.

عمده مواد تشکیل دهنده آن شامل سیمان،آب،ماسه خشک و دو نوع چسب پلیمری می باشد.

چسب بلوک هبلکس بیشتر در موارد زیر مورد استفاده قرار میگیرد: برای ترمیم و برطرف کردن خط و خش های بوجود آمده در بلوک ها، پر و برطرف کردن نقص موجود دردیوارهای درست شده با

بلوک هبلکس، پر کردن فاصله بین بلوک ها در دیوارچینی با این بلوک ها، برای نصب و چسباندن بلوک های هبلکس.

کار با آن بسیار راحت و ساده است

همانطور که قبلتر اشاره کردیم فقط کافی است تا چسب بلوک هبلکس را با مقدار معین آب مخلوط کنیم تا بتوان به راحتی ازآن استفاده کرد.

چسبندگی خوب و قابل قبول

چسبندگی ملات بلوک هبلکس به قدری خوب و قابل قبول است که میتواند ضامن ایمنی دیوارهای سازه و استحکام آنها باشد.

مقاومت در برابر مواد اشتعال زا

چسب بلوک هبلکس اشتعال زا نیست بنابراین در برابر مواد اشتعال زا کاملا ایمن است.

مقاومت بالای فشاری

این چسب معمولا مقاومت فشاری دیوارهای ساخته شده با بلوک هبلکس را افزایش میدهد.

ضدآب بودن

از ویژگی خیلی مثبت چسب بلوک هبلکس ضد آب بودن آن است و در واقع دیواری که با آن ساخته میشود به نوعی ضدآب خواهد محسوب میشود.

قابلیت پذیرفتن هر مواد روکار

بعد ازینکه دیوارها با چسب بلوک هبلکس پوشانده شد امکان کاشی کاری، سنگ کاری، یا استفاده از هر نوع مصالح دیگری به  عنوان رو کار وجود دارد.

چسب بلوک هبلکس عایق سرما و گرما

این چسب به دلیل عایق بودن در برابر سرما و گرما خاصیت عایق بودن در دیوارها و مناطق مورد استفاده را نیز بوجود میاورد.

ضد زنگ بودن

به علت ساختاری که چسب بلوک هبلکس دارد واکنش پذیری فولاد با آن بشدت پایین میاید و همین امر باعث بالا رفتن مقاومت در برابرخوردگی و زنگ زدگی میشود.

نکات مربوط به چسب بلوک هبلکس

در مرحله اول فقط میزان یک چهارم از چسب بلوک هبلکس را با آب مخلوط کرده تا ترکیب یکدستی بوجود آید

بعد از ترکیب چسب با آب مدتی زمان دهید تا قوام بیاید، بعد از قوام آمدن مجددا بخوبی هم بزنید تا ترکیب شود

خمیر به دست آمده از چسب بلوک هبلکس را نهایتا تا دو ساعت بعد از ساختن میتوان استفاده کرد

بهتر است خمیر یا همان چسب را به قطر دو تا سه سانتی متر روی بلوک هبلکس اجرا کنید

برای کشیدن مواد چسب روی بلوک هبلکس از ماله دندانه دار استفاده کنید

برای هر متر مکعب از ساختمان تقریبا بیست کیلوگرم چسب بلوک هبلکس مورد نیاز است، با این حساب برای ساختمان دویست  متری حدود 750 کیلوگرم چسب هبلکس موردنیاز است.

بهترین دما برای چسب بلوک هبلکس بین 15 تا 40 درجه سانتی گراد میباشد.

بلوک هبلکس...
ما را در سایت بلوک هبلکس دنبال می کنید

برچسب : بلوک هبلکس,بلوک هبلکس,بلوک هبلکس اردکان, نویسنده : محمدی بازدید : 97 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 18:12

مزایای بلوک هبلکس

 

بلوک هبلکس از مصالح جدید و سبک ساختمانی است که امروزه توجه خیلی از مهندسین معمار را به خود جلب کرده، این بلوک های سبک از ترکیب سیلیس، آلومینیوم، آهک، سیمان و مقداری آب با دمای 200 درجه سانتی گراد و فشار دمای 12 اتمسفر بوجود می آید.

* سبک بودن

وزن بلوک هبلکس به ازای هر متر مکعب حدود 550 تا 600 کیلوگرم است و همین امر باعث آسانتر کردن حمل و نقل و به کار بردن این مصالح ساختمانی شده است.

* عایق گرما و حرارت

بلوک هبلکس به دلیل مواد مصرفی در ترکیبات خود و نحوه و درجه حرارت دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما و حرارت است و همین ویژگی باعث صرفه جویی درانرژی میباشد.

* مقاومت بالا در برابر زلزله

بلوک هبلکس به دلیل بافت خیلی سبکی که دارد دارای مقاومت بالایی در برابر زلزله می باشد.

* سرعت بالا در اجرا

نصب کردن بلوک هبلکس بدون ملات زیاد و به وسیله چسب مخصوص انجام میشود همین امر باعث افزایش سرعت عمل در کار میشود.

* عایق در برابر یخ زدن و آتش گرفتن

یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث محبوبیت بلوک هبلکس از نظر ایمنی میشود عایق بودن آن در برابر یخ زدن و آتش گرفتن است

* بازیافت پذیر بودن بلوک هبلکس

اگراین بلوک در طول آوردن بار یا هنگام استفاده شکسته شوند بازهم قابل استفاده هستند در قسمت هایی مانند سقف ساختمان هستند.

* جابجایی و حمل و نقل راحت

وزن کمی که این بلوک ها دارند باعث شده تا جابجا کردن و حمل و نقل آن به راحتی انجام شود.

* عایق صدا و صوت

با توجه به اینکه امروزه ساختمان ها از نظر تعداد واحد و جمعیت خیلی بیشتر و شلوغتر از قبل هستند،عایق صدا بودن از ویژگی های مهم بلوک هبلکس به شمار میاید.

* سفارشی سازی

بلوک هبلکس را میتوان طبق نیاز مصرف کننده در اندازه و ابعاد دلخواه تولید کرد.

تصویر

* مقاومت کم

از بزرگترین معایب بلوک هبلکس به مقاومت کمی که در برابر فشاردارد میتوان اشاره کرد،درواقع همین امرباعث شده که نتوان از بلوک هبلکس دردیوارهای باربر استفاده کرد وفقط به دیوارهای غیرباربرمحدود شده است.

* هزینه بالا

اصلی ترین ماده موجود در بلوک هبلکس استفاده از ماده ای به نام سیلیس است که باعث بالا بودن قیمت این بلوک ها میشود.

* صرف زمان زیاد

تولید بلوک هبلکس پروسه ای بسیار زمان براست که آماده شدن بلوک ها نیازمند صرف زمان و هزینه زیادی است.البته ناگفته نماند که مزایای بسیار زیادی که این بلوک ها دارند باعث شده تا ازمعایب آن صرف نظر کنیم.

* قابل نفوذ نبودن اتصال بلوک هبلکس

از ایراد های بزرگ دیگر این بلوک ها نداشتن اتصال مناسب به سازه است به دلیل اینکه انعطاف پذیری این بلوک ها بسیار کم است وقتی اتصال مناسب نباشد نتیجه مقاومت کم در برابر فشار است.

بلوک هبلکس آب زیادی به خود جذب میکند 

 این ویژگی هیچ مشکل یا ایرادی برای خود بلوک ایجاد نمیکند چرا که عایق رطوبت بودن از ویژگی های اصلی بلوک هبلکس میباشد ولی امکان اینکه این رطوبت را به مصالح دیگرمنتقل کند و باعث ایجاد رطوبت و خرابی در آن شود وجود دارد.

بلوک هبلکس...
ما را در سایت بلوک هبلکس دنبال می کنید

برچسب : بلوک هبلکس,بلوک هبلکس,بلوک هبلکس اردکان, نویسنده : محمدی بازدید : 111 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 17:06